Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Kvalitet i undervisningen

Handleplan for arbejdet med kvalitet i undervisningen på Seminarieskolen beskriver centrale områder på skolen, hvor der skal være enighed og hvor vi har tydelige forventninger til hinanden. For at fastholde og om muligt forbedre de gode elevresultater (afgangsprøverne jf. tilsyn med STUK), er det vigtigt med beskrivelser, der sikrer professionalitet og ensartethed. Ved en tydelig ramme, kan vi lettere gå i dialog med hinanden om indsatser, didaktik og undervisning, der fremmer læring. Beskrivelsen bygger på antagelser om, at en tydelig retning, velfungerende teamsamarbejde, evaluering og feedback/dialog om undervisningen fremmer elevernes læring. Handleplanen danner baggrund for det overordnede arbejde med kvalitet i undervisningen for skoleåret 2020/2021, hvor vi afprøver og videndeler. Handleplanen er fuldt implementeret for skoleåret 2021/2022

Følgende centrale elementer fremmer kvaliteten i undervisningen:

  • Testning og evaluering - Årshjul for test, klassekonferencer og læringssamtaler
  • Teamsamarbejde - Teammøder (årgange og fag) hvor testresultat og kvalitet i undervisningen drøftes
  • Feedback - mellem elever og lærer, lærere-lærere – løbende og rammesat
  • PLC og ledelse - Reviderede beskrivelser. Hvorledes er vejlederne organiseret, videndeler og understøtter praksis. Ledelsen er tæt på praksis

Hvis du ønsker at læse hele vores beskrivelse, kan den rekvireres ved henvendelse til skolen.